På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

onsdag 20 november 2013

Smärta



För någon dag sedan, nej förresten, varje dag sedan ett tag tillbaka, har jag på ett nytt sätt kommit att uppfatta (inte alltid uppskatta) lillkillens utveckling.

Om ni tror att det gör ont när den lilla bebisen plötsligt under amningen vänder bort huvudet (kanske pga något oväntat ljud) och kroppsreflexerna gör att handen följer med i rörelsen och sedan griper tag med vassa naglar just där munnen egentligen ska befinna sig under amningen, om ni tror att det gör ont så vänta tills den lille har fått ett par tänder och sedan plötsligt under amningen vänder bort huvudet… och inte riktigt har släppt taget…

AAJ!
Men man får ju inte skrika rakt ut när man sitter och ammar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar