På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

lördag 30 november 2013

Gatubrunnar 2 (eller min konstiga hjärna 4)



Jag insåg när jag skrev mitt förra inlägg att gatubrunnar triggar igång en annan instinkt hos mig också…

Visst kan man få för sig att locket på en gatubrunn kanske kommer ge vika precis när man kliver på den? Och visst kan man få för sig att man kanske inte bara ramlar ner då, utan rörelsen framåt gör ändå att man hamnar med benet så illa mot kanten av brunnen, i fallet, så att man slår i och skadar knät, eller t.o.m. bryter smalbenet eller något annat lika hemskt och troligt? För visst känns de där brunnslocken lite ostadiga när man tittar på dem, som om de av ett tramp ska slå runt som locket på en toapapperskorg?

Visst känner alla människor av det här, även om man inser att de håller för bilar som kör över dem dagligen? Men visst känner man att någon gång kan de ju gå sönder, kanske precis när man själv trampar på dem?

Och visst får man ibland tvinga sig själv att tänka på något annat och bara gå lugnt rakt fram och kliva på brunnslocket utan att titta ner? För annars skulle ju folk tro att man är lite knäpp… och det är jag ju inte, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar