På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

lördag 21 december 2013

På millimetern

Äntligen har den revolutionerande rättvise-glassen kommit!

Jag minns min barndom där det verkligen var millimeterrättvisa som rådde. Oftast fick vår goda mor den omöjliga uppgiften att dela upp vienettan så att alla fick exakt lika stor bit, och den minsta biten hamnade alltid hos henne själv. (Nu i efterhand hoppas jag att hon gjorde som jag själv gör nu - tar lite extra åt mig själv när barnen sover)

Den här noggrannheten gällde på det mesta den tiden: Mängden Oboy i glaset måste vara exakt lika, tårtbitar, bullängder, antal godisar i påsen… Min lillesyrra har påpekat för mig att troligen har inte alla barn i alla familjer varit lika uppfyllda av just denna millimeterrättvisa som vi var, men för alla de som har det så finns nu rättviseglassen! Skåda:






Den är enkel men genialisk, och det är obegripligt att inte glassförpackare tidigare kommit på denna idé. Nu kan man enkelt avgöra vad som är hälften, fjärdedelar, eller ännu mindre bitar av glassen i paketet.

Tjoho!! Tack GB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar