På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

måndag 9 december 2013

Ö-Ä-Å-metoden

(Nej, det är inte en bantningsmetod... kanske snarare tvärtom)



Jag har insett att det finns en metod som jag använder mig av när jag går och handlar, som jag har kommit att kalla Ö-Ä-Å-metoden. Varje gång jag handlar, eller om jag bara ska handla lite/det nödvändigaste, så brukar det bli mest av de varor som har Ö i sig: Mjölk, filmjölk, bröd, smör, blöjor, gröt, köttbullar… Allt det behövs nästan alltid köpas in.

Om jag ska handla lite mer, eller inte har handlat på ett tag så brukar det också kunna bli saker som innehåller bokstaven Ä och Å: Välling, ägg, pålägg, tandkräm, våtservetter, hushållspapper, tvål… De varorna behövs ganska ofta köpas in.

Om jag har tänkt igenom/kollat av dessa saker så har jag för det mesta allt jag behöver… !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar