På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

onsdag 18 december 2013

Ålder



För någon dag sedan kollade jag på Seriebibels egen reklam för sig själv på baksidan på själva boken.

Där syns den här bilden:





 
Barnen bråkar om vem som ska få ha boken. Efter en stunds kivande undrar pappan vad det är frågan om och det kommer fram att Seriebibeln är boken som alla vill ha.

Nu kollar vi lite närmare på hur lång tid de egentligen har tjafsat om boken.
Första bilden. Tjejen till vänster kan vara7-8 år kanske, lite svårbedömt. Barnet i mitten ser ut att vara kanske 1-2 år med de knubbiga småbarnsarmarna, nästan inget hår och ben som inte räcker nedanför stolskanten. Killen till höger kan vara 10-12 år.






Andra bilden. Det lilla barnet i mitten har nu plötsligt blivit 4-5 år, med längre armar, mycket mera hår, större huvud… dock har inte benen växt i samma takt som resten av kroppen under dessa år. Stora grabben till höger har vuxit minst en decimeter på längden och ser nu ut som en tonåring, så även där måste det ha passerat ca 4 år, han kanske är 15 nu.



Så, efter 4 års bråk undrar till sist pappan vad det är för bok det handlar om, och i texten under den lilla serien står det ju tydligt: Fångar allas intresse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar