På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

lördag 15 februari 2014

Jag sade: Ligg ner!

En process som går fram och tillbaka hela vägen från dagis/skola till hemmet:
Jag vänder rätt lillgrabben, lägger ner honom i vagnen och drar upp suffletten.
Han vänder sig runt, ställer sig på knä och ska kika ut.



För mig att vända tillbaka honom mot hans vilja, tar det ca 20 sek.
För honom att vända tillbaka och kika upp igen, tar det ca 7 sek.

Jag inser att det här är lite som ett steg framåt och två steg tillbaka... Jag förlorar tid helt enkelt. Så till sist får han stå där, lite som en hund med huvudet ut ur rutan på en bil, och jag får gå på helspänn istället och vara beredd så han inte kastar sig åt sidan, men det gör han inte. Han är så nöjd med att "stå" där och kika ut.

Dags för sittvagn och sele snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar