På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

lördag 15 februari 2014

Candycrush-kross

Jag vet inte hur många av er som läser detta som känner till Candycrush, men de flesta har nog hört talas om det. Jag brukar spela det på våran platta.

Igår (i natt) spelade jag och målet var att komma upp i 15 000 p innan tiden, 30 sek, tog slut. Man kan få plustid under spelet och det fick jag... hela tiden. Man kan inte få mer än starttiden, men jag låg på 25-30 sek nästan hela tiden.



Efter en stund insåg jag att jag kommer kunna få 1 000 000 p Jag tror att det är det mesta jag har fått på någon bana. Då känner man ju... Hur långt kan det gå? 10 000 000? - tydligen!

Jag började tänka att här kommer jag kunna sitta hela natten utan att banan tar slut. Så jag bestämde mig för att om jag får 15 000 000, alltså 1000x mer än målpoängen, så låter jag tiden gå ut sedan. Det fick jag.



Helt sjukt, tycker jag själv. Om det går att få 1000 gånger mer än målpoängen så har någon missberäknat svårighetsgraden litegrann :D

Jag vet inte riktigt hur lång tid jag satt med samma bana... men jag hade inte fullt liv (5) när jag började. När jag hade slutat hade liven hunnit fyllts upp till fullt, alltså 5. Men jag hade ju inte heller förlorat det här livet så då hade jag 6 liv... mer än fullt!! Crazy, men lite one-time-skoj.



Det här var level 252, för alla er candycrushare som vill testa, shoot! Men se till att ni har gott om tid på er ;-)

Jag vet inte vilket som är knäppast:
Att det gick att få så mycket poäng
Att jag verkligen gjorde det (2 tim?)
eller
Att jag var så säker på att det gick bra att jag kunde leta fram kameran och fota processen 7 gånger under spelet utan att förlora!

Sedan var det tack och godnatt iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar