På den här sidan kommer jag skriva om vad som händer i mitt liv (och vad som händer i mitt huvud). Som rubriken avslöjar så kommer jag inte posta något här varje dag, utan när jag har tid att skriva så skriver jag, och det är högst troligen inte samma dag som det jag skriver om har hänt.

torsdag 5 juni 2014

Vad blir resultatet?

Det här är ingen djupsinning reflektion utan bara en lite skojig tanke som slog mig när jag gick till förskolan en dag. Det handlar lite om vad saker kallas under tiden man gör det och vad det sedan kallas när det är färdigt.


Eleven präntar ner allt han minns
- det är en skrivning

Läraren skriver siffror på tavlan
- det är en kalkylering

Arkitekten kalkylerar på ett ark
- det är en ritning

Barnet ritar på ett papper
- det är en teckning

Konstnären tecknar av en sjö
- det är en målning

Ungdomen målar på en vägg
- det är klotter

Professorn klottrar i ett block
- det är en revolutionerande upptäckt!


:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar